Skip to main content

Tαχύρρυθμη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση


T4E
«Ταχύρρυθμη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Τ4Ε)»

Καλώς ήρθατε στο MOOC του προγράμματος Ταχύρρυθμης Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Τ4Ε)!

Επιδίωξη του προγράμματος είναι η καλλιέργεια γνώσεων και δεξιοτήτων αναφορικά με τις διδακτικές προσεγγίσεις και τα μεθοδολογικά εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προκειμένου αυτή να καταστεί με ποιοτικούς όρους εφικτή στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.

Μέσω της πλατφόρμας mooc.edu.gr, μπορείτε να εγγραφείτε και να παρακολουθήσετε ως MOOC το πρόγραμμα Τ4Ε, με ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις ενότητες και το σχετικό επιμορφωτικό υλικό.

Σημείωση: Ο κύκλος του Προγράμματος Τ4Ε (Δράση, Δράση 2, Δράση 3) που περιελάμβανε σύγχρονες δράσεις κατά τη διάρκεια των οποίων οι συμμετέχοντες είχαν άμεση υποστήριξη και τη δυνατότητα συνεργασίας με άλλους εκπαιδευτικούς προκειμένου να υποβάλουν την τελική εργασία τους και να παραλάβουν τη σχετική βεβαίωση παρακολούθησης έχει ολοκληρωθεί. Το παρόν MOOC προσφέρεται εξ ολοκλήρου σε ασύγχρονη μορφή και η παρακολούθησή του γίνεται αποκλειστικά μέσω αυτομελέτης. Δεν χορηγείται βεβαίωση με την ολοκλήρωσή του.

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας και σας ευχόμαστε καλή αρχή!

Στη σελίδα αυτή

Περιγραφή

Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν καταστήσει επιτακτική τη χρήση εκτεταμένων προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, κάτι στο οποίο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να ανταπεξέλθει. Ως εκ τούτου, η θεωρητική και πρακτική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κρίνεται επιβεβλημένη.
Με το επιμορφωτικό πρόγραμμα Τ4Ε και το παρόν MOOC επιδιώκεται να αναδειχθεί:

  1. η αξία του διδακτικού σχεδιασμού στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεχνολογιών
  2. η δυναμική της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην ψηφιακή σχολική τάξη, μέσα από την υλοποίηση κατάλληλων και παιδαγωγικά τεκμηριωμένων διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην Ειδική Αγωγή.

Το κυριότερο, ωστόσο, όλων είναι ότι όσοι εκπαιδευτικοί παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο MOOC, θα αποκομίσουν γνώσεις και δεξιότητες που θα αποδειχθούν πολύτιμα εργαλεία στη φαρέτρα τους, ώστε να είναι σε θέση να τα ενσωματώσουν σε οποιαδήποτε δια ζώσης, εξ αποστάσεως ή μικτή εκπαιδευτική παρέμβαση, οδηγώντας τους ίδιους και τους μαθητές τους σε αυτό που ονομάζουμε ψηφιακά εμπλουτισμένη μάθηση.

Σκοπός και Στόχοι

Απώτερος στόχος του προγράμματος Ταχύρρυθμης Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση (Τ4Ε) και του αντίστοιχου MOOC είναι η κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, προκειμένου να καταστεί ποιοτικότερη και αποτελεσματικότερη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολικά περιβάλλοντα, υπό το πρίσμα των σύγχρονων θεωρήσεων διδακτικού σχεδιασμού και στη βάση ποιοτικών προδιαγραφών δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού και αξιοποίησης των καταλληλότερων τεχνολογικών μέσων.

Σκοπός και Στόχοι

Κοινό-Στόχος

Το MOOC απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες αξιοποίησης της μεθοδολογίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και των εργαλείων αυτής στην εκπαιδευτική τους πρακτική, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο/η.

Προϋποθέσεις παρακολούθησης

Για την παρακολούθηση του MOOC απαιτείται η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής (π.χ. ηλεκτρονικός υπολογιστής, ταμπλέτα, κινητό τηλέφωνο) με πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Τρόπος παρακολούθησης και εκτιμώμενος χρόνος μελέτης

Η παρακολούθηση του MOOC γίνεται αποκλειστικά ασύγχρονα μέσω της παρούσας ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας mooc.edu.gr του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η μελέτη του επιμορφωτικού υλικού πραγματοποιείται σε χρόνο που ορίζει ο κάθε ενδιαφερόμενος βάσει της διαθεσιμότητάς του. Η ενασχόληση των επιμορφούμενων για την ολοκλήρωση του MOOC υπολογίζεται κατά προσέγγιση σε 20 ώρες μελέτης.

Σύνοψη μαθήματος

Διδακτικές Ενότητες Περιγραφή

Διδακτική Ενότητα 1:
Παιδαγωγικό Πλαίσιο για την Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Στην ενότητα αυτή:

  • παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, δηλαδή το σύνολο των παιδαγωγικών αρχών που διέπουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
  • παρέχονται στοχευμένες πρακτικές συμβουλές και οδηγίες για την εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη διδασκαλία και για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες μέσω της τεχνολογικά υποστηριζόμενης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν στην καθημερινή διδακτική πρακτική,
  • περιγράφεται η διαδικασία εκπαιδευτικού σχεδιασμού στην εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση με έμφαση στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών σεναρίων διδασκαλίας από απόσταση για το σχολικό περιβάλλον.

Διδακτική Ενότητα 2:
H Πλατφόρμα Τηλεδιασκέψεων Webex

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex και παρέχονται προτάσεις αξιοποίησης των εργαλείων της για εκπαιδευτικούς σκοπούς στη σχολική εκπαίδευση.

Διδακτική Ενότητα 3:
H Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (eClass)

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (eClass) και τα εργαλεία της και δίνονται χρήσιμες οδηγίες για την αξιοποίηση των εργαλείων της για τη μάθηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών.

Διδακτική Ενότητα 4:
Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me και τα χαρακτηριστικά της, μαζί με τρόπους αξιοποίησής της για τη μάθηση, τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη δικτύωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Διδακτικές Ενότητες 5-19:
Διδακτικές Προτάσεις και Εκπαιδευτικά Σενάρια εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας  

(ανά ειδικότητα/γνωστικό αντικείμενο)

Οι ενότητες αυτες έχουν σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε ειδικότητας της σχολικής εκπαίδευσης, δίνοντας έμφαση σε διδακτικές προσεγγίσεις και τεχνικές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, αξιοποιώντας εργαλεία της e-me και της e-class.
Ειδικότερα, επικεντρώνονται στη διαδικασία της διδακτικής οργάνωσης και ενορχήστρωσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων σε εκπαιδευτικά σενάρια της εκάστοτε ειδικότητας, προκειμένου να λειτουργήσει αποτελεσματικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία, καθώς και στη μεθοδολογία αξιοποίησης και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού. Παράλληλα, περιλαμβάνουν τεχνικές διαχείρισης της τάξης αναφορικά με την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού - μαθητή, την ανατροφοδότηση, καθώς και τη συνεργασία μεταξύ συναδέλφων.

Μορφή επιμορφωτικού υλικού

Στο επιμορφωτικό υλικό περιλαμβάνονται:

  • κείμενα (ηλεκτρονικά βιβλία) για την παρουσίαση και ανάλυση των βασικών ζητημάτων κάθε ενότητας,
  • βίντεο (βιντεοπαρουσιάσεις και tutorials) για να την απόκτηση πληρέστερης εικόνας και την καθοδήγηση και εμβάθυνση στα θέματα που αναλύονται,
  • ασκήσεις αυτοαξιολόγησης για τον έλεγχο της κατανόησης των επιμορφούμενων,
  • δραστηριότητες αναστοχασμού για προβληματισμό σε σχέση με τα ζητήματα που θίγονται στο υλικό,
  • βιβλιογραφικές παραπομπές και πηγές για περαιτέρω μελέτη - διερεύνηση.

Συντελεστές

Για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υλοποίηση του προγράμματος «Ταχύρρυθμης Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» (Τ4Ε) και τη διαμόρφωση του παρόντος MOOC συνεργάστηκαν οκτώ φορείς:

  • Πανεπιστήμιο Πειραιώς
  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • ΙΤΥΕ-Διόφαντος

Την ευθύνη για τη διαμόρφωση του μαθήματος, την τεχνική υλοποίηση και υποστήριξη της λειτουργίας του ΜΟΟC είχε το ΙΤΥΕ-Διόφαντος.

Πανεπιστήμιο Πειραιώς Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  1. Κωδικός Μαθήματος

    K12_Distance_Learning_Intro
  2. Ημερομηνία Έναρξης Μαθημάτων

Εγγραφή